Followers

15 September, 2014

Macam biasa...

Hari Isnin..
Bangun pagi... macam biasa.
Minum air mineral... macam biasa.
Sembahyang subuh.. macam biasa.
Mandi... macam biasa.
Iron baju keje... macam biasa.
Siap untuk gi keje... macam biasa.
Hari Isnin, puasa sunat... macam biasa.

Jap...
Jap... jap...
Rewind balik....

Hari Isnin, puasa sunat.. Ok. Emm... bangun tido... minum air mineral?? Hah! Kan masa aku minum tu dah subuh!

Hahaha... kes terlupa. Maklumla, puasa sunat hari Isnin ni kadang-kadang jer buat. Nasib baik teringat hadis Nabi Muhammad s.a.w., baginda bagitau kalau kita lupa sebenarnya Allah S.W.T yang memberikan kita makan atau minum. Jadi aku teruskan puasa tu.

Jadi kalau sesiapa yang tak sengaja makan atau minum padahal dia puasa, teruskan saja puasa. Bukan teruskan makan. Kalau dah sedar, muntahkan baki dan bilas mulut tu. Senang jer pun. Kalau tersalah tu makan nasi sepinggan atau pizza seloyang pun, syukur la. Alhamdulillah. Itu Allah S.W.T yang bagi kamu makan.


salah ke aku cakap? My opinion la.. hehe

No comments: