Followers

26 August, 2012

pemuda UMNO muslimat PAS

Malam tadi perasaan bercampur baur. Nak kata sedih, tak jugak. Nak kata tak sedih pun, tak jugak. Mungkin kesunyian adalah rasa yang paling tepat.
 
Aku bercakap pasal isu perasaan, perempuan dan pasangan. 3P. Hehehe...
 
Aku selalu ditanya, mengapa umur dah macam ni masih belum berkahwin. (Umur macam ni? Macam mana tu? Hehehe...)
 
Semalam seorang 'kawan' bagitau yang dia sudah berpunya. OK. Takde hal... dia 'kawan' aku jer pun. Ermmm... tak de hal lah... kecik punya hal... ermmm.. Ok.. Ok.. tak kisahnye pun  adoyai.
 
Ermm.. 'kawan' la. Bukan awek... 'kawan'. Jap... jap.. err...
 
Dia bagitau, lepas ni jangan pulak menjauhi dia. Dia kata aku 'kawan' dia yang paling rapat. Hahaha.. ok... takkan aku nak buat cam gitu... aku pun tak suka bila 'budak perempuan' kolej aku buat camtu kat aku dulu... hehe.. ok... errr... jap... jap....
 
Errr... mengapa pulak tiba-tiba rasa.... rasa... macam mana nak citer? Rasanya hilang semua kekenyangan aku makan nasi gulai daging dan ayam goreng bahagian peha yang besar dengan sayur kobis goreng kat kedai mamak ni.
 
Criitt! Criit! Suasana macam diselubungi ngan bunyi cengkerik jer. Padahal aku mengadap skrin besar dengan perlawanan Manchester United dengan Fulham secara live.
 
Sunyi~ ~ ~ ~ ~
 
Balik. Tidur. Bangun. Mandi. Gosok gigi. Dan teruskan kehidupan seperti biasa.
 
Tak ada sebab aku nak kecewa. Dia memang 'kawan' aku.  Cuma dia hadir mengisi sedikit kekosongan yang tidak diisi oleh mana-mana perempuan selepas 'budak kolej aku'. Oleh sebab 'kawan' aku dah berpunya, maka kekosongan itu akan kembali ke tempat asalnya. Dari situ timbulnya kesunyian. Itu la perasaannya.
 
Berbalik soal jodoh. Aku yakin, DIA SWT telah menjodohkan pemuda yang baik dengan perempuan yang baik.
 
'Kawan' aku tu seorang perempuan yang baik walaupun dia selalu menafikannya. Akhirnya bertemu jodoh dengan lelaki yang sepadan dengannya.
 
Aku?
 
DIA SWT tahu aku macam mana dan perempuan mana selayaknya dengan aku. Kadang-kadang aku menyangka jodoh aku lambat kerana aku mencari perempuan yang baik dan tidak sepadan dengan perangai aku yang teruk ni. Pengajarannya, cari pasangan yang teruk??? Ahh, tak lah. Pengajarannya, aku kena perbaiki diri untuk dapat perempuan yang baik. Simple jer.
 
Aku tulis sajak ni sebab dalam hati aku selain ada 'kawan' aku tadi, ada seorang lagi yang juga baik tak ingat. Hahaha... Aku ni tak sedar diri agaknya. Korang enjoy jer la bace sajak ni....
 
SAJAK PEMUDA UMNO MUSLIMAT PAS
 
Ku temui cinta dan sayang
Pada ukiran senyum seorang muslimat
Sehingga bahagia itu larut
Dalam angan siang dan malamku

Ku mahu bawa ia jauh
Dalam sedar dan dalam tidur
Agar cinta dan sayang tak terkubur
Mekar bersama titipan zuriat
Soleh solehah
Di taman kebun si muslimat
 
Sedang asas kubina
Badai ideologi itu memaksa aku tunduk
Pada cerminan diri
Seorang pemuda biasa
Yang jiwanya separuh milik keluarga
Separuh lagi memiliki cinta
 
Muslimat itu sentiasa senyum dalam bicara
Ayunya bersulam semangat yang tak pernah lelah 
Perjuangan yang tiada akhir
Membakar pengkhianatan
Mengusir kebatilan
 
Aku pemuda dan engkau muslimat
Dua jiwa berlainan darjat
Satu ke timur, satu ke barat
Hilang sepadu dalam sepakat
 
Benar aku bukan pemuda itu
Ku neutralkan hidupku
Dalam keluarga pemuda
Tatkala aku bahagia dan ingin kau bersama
Aku tidak mahu engkau derita
 
Duhai muslimat
Mahar memiliki mu tak terbayar
Ku tebus dengan dinar perjuanganmu
Maka engkau teruskan berjuang
Sehingga datang pahlawan membelamu
 
Ku kira engkau tidak mengerti
Kerna cinta dan sayangku belum sampai kepadamu
Tenggelam sebelum karam
Sudah retak menanti belah
 
Sebelum hati kita bertaut
Aku tancapkan pagar pemisah
Tinggallah aku lelaki lemah
Di satu sudut
Melihat kamu muslimat
Tersenyum dan berbicara
 
Aku sedar dan aku yakin
Semua ini bersifat asbab
Bukan salah kau muslimat dan aku pemuda
Termaktub sudah dalam Kalam Mulia
Wanita baik untuk lelaki baik juga
 
 

salah ke aku cakap? My opinion la.. hehe

4 comments:

nurqaseh said...

owh begitukah pengakhirannya..

hoho tumpang sedih en zul..T_T

aku mzke said...

hikhikhik....

bukan citer sedih tu.. ('3')

Anonymous said...

cedihnye...huk..huk..

Anonymous said...

talked about many people payback most of the borrowing products when they're due not to mention with no charges
A top debts charitable organization can possibly expect how many most people investing in these individuals with regard to enable above cash advance debt in order to two bottle this approach. debt charitable organisation shows all over have used all the quickly, large benefit fiscal loans this year. Any charitable trust says several years gone the sheer numbers of clientele with them was insignificant.
pożyczki ekspresowe przez internet
pożyczka bez bik zus us
pożyczki prywatne przez internet bez bik
kredyty bez bik
pożyczka gotówkowa santander

http://pozyczkanadowod24.net.pl
http://szybkapozyczkabezbik.org.pl
http://pozyczki-prwatne.org.pl