Followers

17 August, 2011

2 rakaat terawikh

"Mu gi terawih dok?" tanya A.
"Kamu pegi terawih tak?

"Gi la... Aku ke rajin. Hahaha" gelak B bersahaja dengan jawapan yg diberikan.
"Pegi la... Aku kan rajin. Hahaha"

"Mu buat brapo? Duo puloh ko?" tanya A lagi.
"Kamu buat brape rakaat? Dua puluh ker?

"Kawe wat lapan belah ja..." jawab B.
"Saya buat lapan belas jer"

"Ooo... bakpo tok cukupke duo pulohnyo... bo duo rokaat jah lagi" tanya A mahu kepastian.
"Ooo... kenapa tak cukupkan dua puluh.. cuma 2 rakaat jer lagi"

"Heh.. cukup manonya... kawe wak lapan jah.. lepas tu kawe blah. Lapan... blah!" selamber B menjawab.
"Heh.. cukup apenyer.. saya buat lapan jer... lepas tu, saya blah. Lapan... blah!"


5 comments:

voltox said...

hehe..lapan ke lapang ni sheh..memang lepas lapan selalunya masjid pun lapang..tinggal orang2 yg buat 20 je

mana trademark sheh salah ke aku cakap my opinion tu..hihi

naimisa said...

demo jadi Bilal teraweh dok maso skoloh dulu? Hambo dok ingat doh....

hahahaha

aku mzke said...

dok... xreti lg maso tu.

voltox said...

skrg dah reti pun tak mau jadi juga..nape sheh

aku mzke said...

malu ngan adib yg jd imam