Followers

26 August, 2009

Tahniah Bro.. Menu Sahur Engkau Kita Ikuti!

1st terawih... Esok pose.
Pose tau, jgn x pose..

Abis terawikh mlm tu, kami 3 org terus ke Warung Thai, minum..

MySpaceMasing2 xnk mkn. Diet knon. Hahaha. Smbil mnum, mate aku usya2 pelanggan kt situ.

"Tak rase mcm bulan pose, cptnye dtg bulan pose" terkluar dr mulut aku. Luahan ikhlas hati aku. Taun ni memg kedtgn ramadhan seolah2 aku xsedar. Mane xnye, mlm Penyimpan Mohor Besar Rja2 umum kt tv, aku bz o.t...

Smp aku mcm x konfiden bile org ckp, "Esok pose" Iyeke..MySpace

Dah lame x tgk atuk Penyimpan Mohor Besar Rja2 tu.. Dr aku mule2 kenal pengumuman bln pose n rye.. smp skg die tu jugak. Bile pencen tuk?

Mane la nk rse bln pose, manusianye pn x berubah pn. Sme je bln pose atau x. Yg kaki snooker, kt tmpt snookernye. Yg kaki nombor, beli lg nombor. Yg bka aurat, ngn baju x ckup kainnye. Yg
couple, ke hulu ke hilir berkepit ngn pasangn msg2.

"Sahur ape sok?" Aku bka persoalan kt mber2.

"Mc'D.. nak x?" tny Kam (bkn name sbnr)

"Huu.. Mc'D?? Bia betul?" tkejut aku.MySpace

X penah2 aku sahur Mc'D. Klu pegi ni dah kire rekod dlm idop ni. Cume xnk boikot ke? Isk3 serba salah gak. Aku xla boikot Mc'D wpun ade kempen boikot. Aku cume klu bleh nk kurgkn pegi Mc'D je. Si Kam ni plak ajak time2 bln pose plak.

MySpaceHu3.. tp aku pn teringin, lame x mkn.

"Aku tgk kt paper mase kt opis, ade promosi.. murah.. dlm 5 ringgit lbh je" beritau Kam.

"Ye ke?" sorg mber, watak x penting, mencelah.

Ok je, ayt terakhir yg mjdi kate putus kami sume. Maka mjelang jam 4.30pg, Kam dtg bilik aku.

"Bgun..Bgun!"MySpace

Hermmmm...Hish, ngantuk gak. MySpaceMc'D pnye psl pegi je la.

Maka beraturla kami bertiga. Dah ade rmai gak org. Aku pn tercari-cari gak poster ke iklan kt papan menu Mc'D psl offer yg Kam ckp ni. Kbtulan kt tepi aku bratur tu, ade kaunter ksong. Xde org jage tp ats kaunter tu ade dulang n skeping kertas iklan. Kaler ijau. Warna yg sering digunakn tuk promosi hal berkaitan Islam.

Aku tilik iklan tu.. ooh.. 2 menu yg die offer kat stu. 1) menu lunch... haha nk tergelak aku.MySpace Bln2 pose ni gi offer menu lunch wtpe. Nk mati ke org Islam yg gi Mc'D smate2 nk dpt menu lunch yg murah tu. hahaha.

2) menu buka puase. Ooh.. murah gak. 5 ringgit lbh je. Ni bru la betol. Sesuai la ngn bln pose ni.

Ermm..MySpace

Ermm..MySpace

eh??

2 menu.. 1 lunch.. 1 buka puase.. mane sahur?

"Kam, mane menu sahur?" tny aku.

Kam renung iklan betol2. " tah? MySpaceIklan ni kot yg aku tgk kt paper tu"

Erk!! Hampeh... Mane murahnye kalu mcm tu.

MySpaceTrima kasih Kam (bkn name sbnr). Kami bersahur dengan menu yg kamu cadangkan di pg itu.


Perincian artikel:
1) Hormatilah bulan mulia ini dan ambillah keberkatan dan pahala yang dijanjikan DIA kpd kita semua.
salah ke aku cakap? My opinion la.. hehe

15 comments:

LamanKekLapis said...

oh...makan mc D....sambut ramadhan dgn mc D ek...takpe..takpe..mc D halal..boleh makan bila bila...makan je...tak yah rasa serba salah..kita beramal ikut kemampuan...tak mampu boikot makan je...Islam mudah je...takdenye nak paksa paksa dan haramkan makanan yg halal...

naim said...

dia pencen pun, bukan anta yang ganti tempat dia... biarlah selagi khidmat dia diperlukan....

---------
aku dengar, Mr. Zul ni pakar masak memasak juga....

voltox said...

bila aku baca kat kul 430 tu..aku dah terfikir..ni sempat ke ni sahur ni..mcD jauh gak dr umah ko..pastu tambahan lagi orang ramai pulak..haha..tp ok la sempat gak ko makan sahur..lama gak tak makan mcD..tahun depan kot makan balik..sebab azam aku tahun ni mmg tanak makan mcD..wpun masa aku azam tu Israel tak serang lagi palestin..kira azam aku takde kaitan ngan boikot la..haha..apa pn selamat bersahur..

adeqsayang said...

biler en zul nk blanje sy mcD ni??haha..

aku mzke said...

Raithab..
ade betol gak ko kte boleh mkn mcD..
tp ade betol gak org suruh boikot..
aku amik jln tgh, nk boikot terus menerus aku x mampu ngn selera besar aku ni.. hehehe.. jd aku sekadar kurangkn mkn kt situ.

aku mzke said...

naim..
bila la wei kawe pakar masak? pakar raso ado la.. hahaha.

aku mzke said...

sempat mkn la voltox..
siap member ajak subuh kt masjid, tp psl awl lg kitorg balik umah jugak.. maklumlah muke pemalas sumer kecuali aku. Hehehe..blog sdri puji diri sdri la.

aku mzke said...

adeqsayang..

mcD xsesuai untuk adik2..
mcD sesuai untuk abg2 je..
harap maklum!

nurQaseh said...

walaupun agak trlambat tp nk komen gak..hehe
tq ye blnje sy mc.D dulu..^_^
lenkali bole blnje lg..kakak2 xpe..adik2 je xleh kan..hehe

aku mzke said...

kakak pn kene tgk gak... klu kakak yg baik ngn adik2... boleh la blanje.

Anonymous said...

mkn je jgan byk bunyii

adeqsayang said...

ape maknenye kalo kakak tu baik ngan adik bru leh blanje??hish..bahse tngi tul..x paham adik bace..kate adik2 x bley, tp kalo kkk tu baik ngan adik2 bley plak..xpela, adik kasi chance abang ngan kakak gi mkn bedua..eh..tp x baik tau kua bedua2..nnti timbulkan fitnah..bek bw teman..;p

aku mzke said...

sibuk la adeq ni!

adeqsayang said...

ooo...abang mzke ni ade ati ek nk kua ngan kakak nurQaseh...jengjengjeng..xpe2, rayer da dekat..jgn lupe jalan ke "masjid kg saye"...leh jupe kakak..(^_~)

Sayer Best said...

ala en.zul,sahur mamak sudah....