Followers

09 July, 2009

lagi cerita MISTERI.. bahagian ketiga

Salam.. dulu aku pernah kuakn artikel minta pembaca sambung kesudahan cerita aku. Rujuk artikel bulan Mac 2009. Disini, aku kagum dgn beberapa kreativiti sahabat-sahabat aku yg merupakan pembaca setia blog aku ni. Aku siarkan kesudahan cerita yang disambung oleh mereka. Jika ada di antara mereka yang anda rasekn layak menang, sila hantarkan undi sms anda.

Anjing tu kejar bdk rempit tu kt pdg. Tuan anjing tu kt belakang anjing, berlari jugak.. cuba nk tangkap tali anjingnye. Namun, kelajuan anjing itu bkn tandingan. Tak dapat jek... Bdk rempit tu lari ketakutan n nk selamatkn diri. Org2 yg tdnye dok tendang2 bola, mula berhenti. Masing2 tergamam. Nak tolong pun, takut sentuh anjing.. takut kene samak, xbiase buat n x ingat care samak yg betul. Hehe.. ade ke.. Mst la takut kene gigit.

Dengan skali lompatan, anjing tu bjaya gigit poket belakang sluar jeans bdk rempit tu. Terkoyak. Klu x terkoyak, maunya anjing tu tergantung kt bontot bdk tu. Tuan anjing dah mengah2 tp masih dok berlari nk tangkap anjing die.. bdk rempit lari lintang pukang sambil jeling2 belakang tengok2 kalu anjing tu dah dekat.. Org yg main bola semua lari ke tepi mengelak daripada mereka.. anjing tu? kejar la...

Voltox said...

ceritanya begini...

sbnrya bukan sekali loncatan..tapi 5 kali loncatan..apa kan daya..

kali ke 5 baru anjing itu berjaya menggigit poket budak itu..

apa lagi..waaaaaaa...menjerit beliau ketika itu..

anjing itu mula kesian pada beliau...lalu dilepaskn begitu je budak itu..

tp sebelum itu..dia berpesan pada budak itu..pasni jgn ganngu sy lagi ye..ini amaran terakhir buat awak..

budak itu begitu terharu..lalu memberikn anjing itu dua ringgit utk beli teh tarik..haus katanya..

anjing..ko ambillah duit ini..beli la air teh tarik..ko haus kan..

anjng itu begitu terharu..terima kasih encik..

begitu lah ceritanya..

moral: jgn kacau anjing yg garang..

~ The End

1 comment:

aku mzke said...

mcm bestt je die ni... aku langsung x minat sambungan die wat.