Followers

22 December, 2008

siapa kawal?

Salam..
Arini aku ade ksah nk cte.. ksah ngeri. AKu nshatkn korg sume bsedia tuk dgr ksah ngeri ni. Bkn slalu aku cte ksah mcm ni n bkn slalu gak korg bpeluang dgr cite ngeri dr org yg mngalaminya. Kalian sungguh beruntung.

Ptg td, aku idopkn enjin mto aku tuk myelesaikn 1 pmintaan dr rkn keje ku.. ohh, sbnrnya bkn 1 pmintaan tp.. psang goreng lam 2 hengget, cekodok psang lam sengget dan karipap pnas lam sehengget lg.. jd ade 1,2,3 pmintaan dr kawan2 keje aku. Aku xckp byk.. nk save mase.. trus bkejar ke kedai. Sbnrny xde la save mane pn, sbb sblom tu dok mlepak ngn dorg gak.. rupenye mlepak ni best..

Oh, bblik pd cte ngeri aku, aku smp kt kdai je trus mntak adk tu bgkus kt aku.. ade la dlm bpe plastik gak.. psang dlm plastik lain, ckdok n krpap lam plastik lain plak. Aku idopkn mto n terus balik ke opis. Sekian...

ermm.. ngeri?
ngeri x??

Cte blom abis sbnrny.. bkn tu yg aku nk cte.. aku nk cte.. balik je dr beli psang goreng aku tgk kt ujg jln kete bsesak2.. aku da agak ni mst kes xcden.. aku g dkat, aku tgk bdk U ngah tlentang kt tepi kete. Keadn tkawal wpn agak tegang. Polis da smp. Pak Gad U pn dah ade.. sbb blggar dkat je ngn U. Ambulan U xsmp2.. dgr cte bdk tu kritikal gak.

Kes die, bdk laki ni.. ngn moto, da tmsuk line kete ni dgn x sgaje.. kete tu x sempat da nk ngelak lalu.. kecepur.. pak mat tempe blggar ngn motokar!!!

Tuan2 n Puan2...
Ingatla mksud doa naik knderaan yg kite slalu bce..

"Maha Suci Tuhan yang telah memudahkan kenderaan ini untuk kami, sedang kami sebelum itu tidak terdaya menguasainya. Dan sesungguhnya kepada Tuhan kamilah, kami akan kembali"

Kite xkwal, tp DIA... kite xde kuase, tp DIA... kite dpt kwal, izin DIA..

Ble da stereng kt tgan, hndle kt tgn.. press myak lju2.. angin plak kne muke kuat2.. ptong-memtong jd bese.. cilok-mcilok pn jd bese. Mse tu dlm ati kite, org kt dpn kite ptut dok blakang. Mkin ganas care kte potong, xpkai lampu sgnal.. maka mkin stylo!

Adik2 n Kakak2..
Kite bw kete.. kite lju ke, kite xcden. kite xlju pn, kite xcden. X kite lgar org, org lgar kite. Jln kaki ke, dok kt mja wrung tpi kaki 5 ke.. nk kne, kne jgak.. bhati2 ke, x ke.. kne jgak.

Jgn kte pcye kt brek. Sbb org dok pcye kt brek la, jd die brani ikut dkt.. siap cucuk angin lg. Jgn yakin sgt ngn kmampuan kite bw kte, sbb khandaln kte dtg dr DIA jgak. Sklip mate, sesedut nafas je DIA bleh tarik.

Ini psl aku.. ble bw mto, kete.. cpt bnr rse best, rse terer.. kdg2 ske lju2. Mse itu, lupe yg DIA bg kite bleh kwal kderaan tu. Astargfirullah.. Smga dampunkn DIA!

Perincian artikel:
1. Kite ati2 n x blggar.. krn DIA myelamatkn kite dr blggar.
2. Kite ati2 n blggar.. krn DIA mgkehendakiny.
3. Kite laju n cuai n kite blggar.. krn DIA mbalas ape yg dbuat oleh tgn2 kte.
4. Kite lju n cuai n xblggar pn.. krn DIA myelamatkn kite dr blggar n mberi pluang tuk kite berubah sikap.
5. Di saat mane, kite dpt jamin yg smuany dbwh kendalian kite sdri, tnpa adeny DIA?

salah ke aku cakap? My opinion la.. hehe

1 comment:

Anonymous said...

mmg ngeri la..mcm tgk cite doraemon je.ngeri sgt..apa jadi ngn budak tu??

semuanya dah ditakdirkan..tapi kita berikitikad ahli sunnah waljamaah..kita perlu berusaha dan berdoa..tapi usaha kita sedikit pn tak memberi bekas..dan akhirnya kita perlu redha apa yg telah ditentukan..

voltox