Followers

19 November, 2008

Tahap anjing!!!

Byk keje kite kne wt sehari-hari ni.. Kdg2 kje tu mmg kje kite, kdg2 bkn pon. Bg org mls, mmg pndai tol dorg cri jln nk mgulor.. atau nk curi tulang. Bg org rajin, mrk akn wt kje. Xcukup kje org bg, mrk siap mintak lg. Huhu, dasat kn?

Aku.. aku? Hehe, rjin la beb. Aku mmg rjin tp kdg2 x jgak.. kdg2 xikhlas gak. Wt tpakse gak.. Wpn bgtu, aku cube ikhlaskn niat aku, klu x gler rugi.. sume kje kite wt, xdpt pape pn di sisi DIA.

Alaa.. manusia. Rjin mane pn, ikhlas tu kdg2 x ade pn. Blakon je lbh.. kte org, cover baik pnyerr!

Yg xikhlas tu, ade mcm2 la.. Wt kje ngn mrah2.. atau wt kje nk tnjuk die bgus.. ermm.. aku ke tu? (no answer ....) Serius ckp la, aku pn akn angp org tu bgus gler klu xpnah nk bntah bile ade kje. Sume die wt je.. Ngan muke yg manis.. Ngn pnuh dedikasi n ktekunan.. Fuuh! Aku sndri pn x terkecuali la tergolong dlm glongan bagus gler ni.. hahaha.

Tp 1 bnde yg aku slalu dok teringat bile aku dah rse mcm bgus gler ni... psl 1 cte. Aku pnh tbce 1 cite psl sorg hamba DIA ni, yg kategori abid la.. abid? korg xtau ke? bkn adib.. ni abid, atau mksud lainnya seorg ahli ibadat.

Abid ni die kje ngn sorg la.. xtau la kje ape, xingat ah. Bile tuan die suruh je, die wt. Ble pgil je die dtg. Xkire mcm mane berat kje tu, xkire die ade kt mane2 je... gtu la komitmen abid ni kt tuan die. Tharu gak la bos die yg mmg naluri sentimental ni. Hingga bos die puji abid ni dpn2. Bile dgr je pujian bos die ni, abid ni kte, "Tiada apa yang perlu dikagumkan. Kepatuhan yang saya tunjukkan kepada tuan, hanyalah seperti kepatuhan anjing kepada tuannya."

Ermm.. korg pkir x ape yg aku pkir. Kenal anjing x.. tgk x mcm mane perangai anjing ble bsama tuan die. Huhu, rupenye ape yg aku dok wt tu bru tahap sekow anjing. Ape la nk dbanggakn sgt! huhu... sedey. (T_T)

salah ke aku cakap? My opinion la.. hehe

4 comments:

SYINA*MAZLAN said...

keje jgn disamakn dgn kepatuhan anjing la..keje utk kehidupan kiter , ms dpn kite utk anak2 kite..dan byk lg..huhhuu

aku mzke said...

jgn salah faham ngn cite aku tu.. ni bkn soal keje... ni soal bile BANGGA DIRI dan RIAK. Dlm cite tu, abid ini x mahu rse riak dan bangga diri tertanam dlm diri bile dpt pujian drp tuan die. Untuk itu, die anggap perbuatan patuh die pd tuan die tu xde la semulia mane shingga layaknya dipuji-puji. Segala puji bg DIA. Wallahu'alam.

Anonymous said...

salam..
Menarik..eem betul, keje utk kehidupan kita..
tetapi puan.. amalan keja yang kita laksanakan
sekiranya sekadar malaksana dengan patuh tanpa apa2 jua penambahabaikan idea hanya akan setaraf kepatuhan anjing sahaja..
Zaman dah berubah...

aku mzke said...

thanks 4 the comment