Followers

25 October, 2008

nak pekak ke nak bisu?

mlm aritu aku g dgr ust ngajar kt surau. mls gak nk pegi, tp mber da ajak. pegi jugak la.. ust tu best. aku ckp best tu sbb aku dah pnh dgr ust ni ceramah. mude lg die ni. bertuah la.. mude2 lg ust. ni kalu ust tu mati pn, insya Allah la msuk syurga. org baik.. mude plak.
eh, bkn aku nk suruh ust tu mati cepat.. korg jgn buruk sgka kt aku plak. Aku cume pkir la, die ust.. mbesar ngn pljaran agama.. pastu keje plak ngajor agama.. btuah la idop die dunia akhirat slagi die x syirk pd DIA..
oh.. lupe plak. bkn nk cite psl ust ni. nk cite psl ceramah die ni. die ade ckp, die tertarik ngn kate2 syed qutb ( die xtau.. die da wt aku pn tertarik ngn kate2 syed qutb jugak). syed qutb kte, setiap pciptaan DIA ade rahmat-Nya.
Cth yg die bg, org bisu.. biasenye dorg pekak skali, betolx? cube byg klu org bisu tp xpekak? cube byg klu korg bisu, tp korg x pekak.. korg lalu dpn aku, dan aku ckp.. busuk la die ni, xmandi ke? padahal bru je korg pas mndi.. so mcm mane nk jwb.. nk defend??
DIA Maha Tahu setiap kejadian dan DIA tak penah mciptakan sesuatu sia-sia dan memberikan hanya terbaik untuk hamba-Nya.

salah ke aku ckp? My opinion la.. hehe

No comments: